Cíle aktivity:
- podpora kvality pedagogického procesu a profesního rozvoje pedagogů
- podpora realizace kurikulární reformy, zejména zavádění kompetenčního modelu učení
Aktivita představuje završení předchozích aktivit projektu. Jejím cílem je pilotně ověřit dosahování kvality prostřednictvím zavedení:
- koučovacího přístupu do vedení lidí a mentoringu do škol
- individuálních pohovorů a mentoringu a peer learningu do přímé práce se žáky
Mentoring je v současnosti málo využívaný způsob profesního rozvoje pedagogů, který je ve srovnání s tradičním vzděláváním formou kurzů, co se týče přenosu získaných poznatků do praxe, daleko efektivnější. Uvádí se efektivnost mentoringu až 60 %, zatímco u vzdělávacích akcí 10 % až 30 %!!! Informace o mentoringu naleznete v příloze Proč mentoring.
Rozšíření mentoringu v co nejširším měřítku ve školách Zlínského kraje je jednou z efektivních cest zvýšení kvality vzdělávacího procesu ve školách. Aktivita přispěje i k motivaci ostatních škol a pedagogů k využití mentoringu.
Přínosy zapojení do aktivity pro školu:
Přínos
- vytvoření podmínek pro zavedení interního mentoringu jakožto efektivní cesty podpory profesního rozvoje učitelů
- zlepšení kvality výuky prostřednictvím zavedení mentoringu a peer learningu
- rozšíření možností profesního rozvoje učitelů o mentoring a peer learning
- podpora sdílení zkušeností dobré praxe ve školách prostřednictvím síťování
Jakým způsobem
- úvodní informační workshop pro učitele o mentoringu
- individuální koučování vedoucího pracovníka školy a seminář Koučovací přístup ve vedení lidí pro vedoucí pracovníky škol
- účast 2 učitelů ze školy ve výcviku interních mentorů (64 hodin výuky, 24 hodin supervize) a mentoring mentorů (3 x 4hodinové setkání)
- vytvoření podmínek pro zavedení mentoringu a peer learningu mezi žáky
- workshopy pro učitele k zavedení mentoringu a peer learningu mezi žáky
- metodika a konzultace
Proč mentoring?
Manažer KA4
Alena Hüttlová
telefon: 731 191 974
e-mail: alena.huttlova@gmail.com
<<ZPĚT
